Digg og lavterskel med film

For deg som søker en forening der du kan holde deg helt innenfor komfortsonen.

kino

• Hvem:Oslostudentenes kinoforening
  • Hvor: Oslomet eller kinoer
  • Når:Som oftest hver torsdagskveld

Det er en ganske allmenn oppfatning at å se på film er digg. Det krever minimalt med anstrengelse, og du trenger ikke ha flere egenskaper enn ok syn og litt språkbeherskelse for å greie det. Det er liksom en av de tingene som knytter oss mennesker sammen på kryss og tvers. Derfor er Oslostudentenes kinoforening en perle passende for de fleste, uansett om du studerer Business Administration på BI eller filosofifag på HF.

Er det litt kleint å dra på kino alene, men du finner ingen å dra med? Perfekt. Hadde terskelen for å dra på kino vært lavere dersom billetten ikke kostet det samme som en bussbillett til København? Selvfølgelig. Tenker du at det er diggere å se film på noe litt større enn pc-skjermen? Utvilsomt. Kinoforeningen arrangerer to kinoturer og to filmvisninger i måneden. På kinoturene får du billetten litt billigere, mens filmvisningene er gratis - og det følger gjerne med litt kinosnacks. Å bli medlem er også gratis, det eneste som kreves av deg er fylte 18 år og studentstatus – noe du mest sannsynlig har hvis du leser dette.

Litt mer utadvendt? Universitas har prøvd seg i Impro Neuf Universitas tester studentforeninger: Voksne barn leker best

Kino er jo ikke akkurat den mest nettverksutvidende aktiviteten som finnes: Personlig har jeg aldri gått inn i en kinosal og kommet ut igjen med nye venner. Kinoforeningen drar derfor gjerne et sted og snakker litt over en kopp kaffe eller noe annet leskende etter ferdigsnurret film, slik at man kan bli kjent med andre filmfans. Har du dog nok venner, er det nok helt greit å bli med kun for filmkosens skyld også.

Enda mer utadvendt, sier du? Hva med rumpeldunk?

Etter denne anmeldelsen kommer det kanskje ikke som noen overraskelse at jeg ble medlem av foreningen. I tillegg fikk jeg med kjæresten og to venninner. Mer trenger jeg kanskje ikke å si.

Kinosugen? Vi har anmeldt Skjelvet!Velskapt våt drøm for Oslohatere