Spengte linjer hos Lånekassen

Lånekassen vet ikke hvorfor, men ber alle som lurer på noe, om å bruke nettsidene deres.

Publisert

Fem tips til studentene

  • Lurer du på hvor mye du kan få i lån og stipend? Gå inn på www.lanekassen.no og prøv støttekalkulatoren.
  • Pass på PIN-koden din. Du finner den på gjeldsbrevet ditt og på årsmeldingen din. Du kan endre den slik at den blir enklere å huske på Dine sider på www.lanekassen.no
  • Prøv e-signering. Du trenger en pc med internett-tilkobling, et smartkort og en kortleser. Få pengene dine raskere og spar miljøet samtidig. Les mer på www.lanekassen.no.
  • Gjør deg kjent med Dine sider på www.lanekassen.no. Her kan du sjekke behandlingstid, bestille ny PIN-kode og endre personlige opplysninger, som for eksempel hybeladresse.
  • Oppgi mobilnummeret og/eller e-postadressen din når du leverer nettsøknad eller gå inn på Dine sider på www.lanekassen.no. Da kan Lånekassen varsle deg om at de har mottatt søknaden din, om behandlingstid og når søknaden din er ferdigbehandlet. Tjenesten er gratis. (Kilde: Lånekassen)

Lånekassen åpnet mandag 15. august et nytt kundesenter med utvidet telefontid for å håndtere en uventet oppgang i telefonhenvendelser. Med over 20.000 anrop per dag i august, har antallet anrop fordoblet seg sammenlignet med samme periode i fjor, uten at det er helt klart hvorfor.

– Vi gjorde noen undersøkelser, og fant ut at det ikke var noen spesiell grunn, sier informasjonssjef Wenche Merli.

– Det er alle typer spørsmål, men felles for de alle er de besvares på våre nettsider.

Med den nye og økte telefonkapasiteten er ting mer under kontroll, men det er fortsatt telefoner som ikke kommer frem. Lånekassen har derfor fem tips til studenter som med fordel kan sjekkes før du ringer.

Powered by Labrador CMS