– Vi oppfordrer studenter som ikke ennå ikke har fått bolig til å fortsette å søke studentbolig, men være aktiv og bruke nettverket sitt, sier boligdirektør i SiO Gunn Kirsti Løkka.

2634 står i kø for studentbolig i Oslo - Økning på 30 prosent

Ferske tall fra Studentsamskipnaden SiO viser en økning på 30 prosent fra samme tid i fjor.

Studentsamskipnaden i Oslo (SiO) kom i dag med tall på antall studenter på venteliste for sine studentboliger.

Det er totalt 2634 studenter på venteliste for studentbolig til semesterstart. På samme tid i fjor var det 2026 på venteliste, og det er en økning på 30 prosent fra fjoråret.

Det opplyser SiO i en e-post til Universtas.

– Vi ser en generell økning i forhold til i fjor og at mange studenter søker hos SiO. Det er vanskelig å si konkret årsak til økningen fra i fjor, skriver boligdirektør i SiO Gunn Kirsti Løkka.

De oppfordrer studenter som ikke ennå ikke har fått bolig til å fortsette å søke studentbolig, men være aktiv og bruke nettverket sitt.

SiO har i dag cirka 9000 studentboliger i Osloområdet, og prisene ligger generelt under markedsleie.

– Vi bygger nye studentboliger sentralt i Lillestrøm, og planlegger også byggingen av studentboliger i Brenneriveien ved Grünerløkka og flere boliger på Kringsjå, skriver Løkka.