Lettelser: Torsdag morgen åpner lesesalene og bibliotekene på Universitetet i Oslo.

Torsdag åpner campus

Allerde i morgen kan man reservere lesesalplasser til torsdag morgen.

– Nå har vi blitt hørt av helsemyndighetene. Smittesituasjonen er blitt bedre, og nå får vi anledning til å åpne campus noe mer fra torsdag morgen.

Det sier rektor ved Universitetet i Oslo (UiO) Svein Stølen til Universitas. Han opplyser om at man allerede i morgen kan reservere plasser på lesesalene til torsdag.

– Studentene har vært ganske fortvilet den siste tiden. Nå gleder vi oss til å dem på campus igjen, sier Stølen.

I første omgang er det biblioteker og lesesalene som åpner. Angående fysisk undervisning, kan ikke rektoren fortelle så mye nytt.

– Vi skal være ansvarlige og åpne opp gradvis.

Oslomet avventer

Overfor Universitas opplyser Oslomet at de venter til pressekonferansen til Oslo kommune før de vil si noe om lesesalene åpner.

Oslo kommune har pressekonferanse klokken 13.00 i morgen.