Smittet: En student ved Det samfunnsvitenskapelig fakultet er blitt smittet av koronaviruset. Vedkommende oppholdt seg på campus forrige uke.

Koronasmittet student på Blindern forrige uke

Studenten har oppholdt seg på lesesalene i Eilert Sundts hus og Georg Sverdrups hus torsdag og fredag.

[Det opplyser Universitetet i Oslo (UiO) om på sine nettsider.](hei)

Personen studerer ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet ved UiO. Vedkommende har bare hatt digital undervisning, men har vært på campus torsdag 21. og fredag 22. januar. Der har vedkommende også oppholdt seg på Eilert spiseri og kaffebaren Georg.

«Smittesporingsteamet fra bydelen i Oslo jobber nå med å spore hvem som har sittet i nærheten av vedkommende student på lesesalene i de aktuelle tidsrommene. Disse vil bli kontaktet», skriver UiO.

– Vi ber ellers andre, som har benyttet lesesalene de samme dagene, eller kafeene om å være særlig oppmerksomme med hensyn til mulige symptomer – og om å teste seg, om slike oppstår, sier beredskapssjef Johan Tofte ved UiO i pressemeldingen.