Illustrasjonsfoto.

BI avlyser utveksling utenfor Europa til høsten

Handelshøyskolen BI har bestemt at utvekslingsopphold til land utenfor Europa for høstsemesteret 2020 er avlyst.

Det opplyser Handelshøyskolen BI på sine nettsider.

– Utenriksdepartementet fraråder all reise som ikke er strengt nødvendig til alle land. For å sikre våre studenters forutsigbarhet og trygghet anser vi at den beste løsningen er å avbryte utveksling til land utenfor Europa, skriver de.

Når det kommer til utveksling innenfor Europa vil BI komme med en beslutning i slutten av mai. Det vil avhenge av myndighetenes reiserestriksjoner og partneruniversitetene.

Studenter som allerede har takket ja til et utvekslingsopphold utenfor Europa, får ikke mulighet til å endre til et annet land. Man får heller ikke utsette utvekslingsoppholdet sitt til vårsemesteret 2021.