Glad: Marte Øien er valgt som nestleder i NSO

Her er hele arbeidsutvalget til NSO

TØNSBERG (UNIVERSITAS): Leder Håkon Randgaard Mikalsen, får med seg tre kvinner og to menn i inn i arbeidsutvalget.

Øien var lenge med i kampen for å bli leder i NSO. Tidligere denne uken valgte hun imidlertid å trekke seg etter at Mikalsen ble innstilt som leder.

Lørdag ettermiddag ble det klart at hun blir nestleder i organisasjonen.

Til Universitas har hun tidligere uttalt at hun vil gjøre organisasjonen mer synelig.

– NSO får stadig vekk kritikk for ikke å være synlige nok blant studentmassen, og jeg tror det handler mye om hvordan vi formidler politikken retorisk. For eksempel mener jeg vi må kommunisere annerledes når vi snakker til studentmassen enn når vi driver lobbyvirksomhet opp mot stortingsrepresentanter.

Sammen med det den nyvalgte lederen får hun med seg fire kollegier: Jone Trovåg, Eigil Hole Lønning, Fam Karine Heer Aas og Sofie Carlsen Bergstrøm.