Memeorama: Westerdalsstudenter har tatt i bruk memes i kampen mot fusjonering med Høyskolen Kristiania. Foto: Kristianerdals

Westerdals-studenter bruker memes i oppkjøps-protest

Internett kan trigge store revolusjoner. Men kan Westerdals-studentene forstyrre høyskolens oppkjøpsplaner med sin nye Tumblr-side?

Det har vært murring blant studentmassen på Westerdals etter at det ble kjent at Løvenskiold-brødrene har gått inn intensjonsavtale om å selge Westerdals til Høyskolen Kristiania. Mens Høyskolen Kristiania-rektor Trond Blindheim er i lykkerus over det mulige oppkjøpet reagerer Westerdals-studentene på oppkjøpet ved å gjøre det de kan best: lage memes.

Sjekk ut noen av de beste memesene i bildeserien nederst i saken.

På Tumblr-siden Kristianerdals kommer frustrasjonen tydelig frem med memes i fleng som ironiserer over oppkjøpet.

Navnet «Kristianerdals» kan virke som et ironisk navneforslag til den nye skolen. Eller er det kanskje en parodi på kallenavnene noen superstjernepar har fått blant annet «Brangelina» eller «Kimye»? På slutten daler også logoen nedover, som om studentene mener at nå går det nedenom og under med skolen deres.

På Tumblr-siden er det fritt fram for hvem som helst til å sende inn sine beste «Kristianerdals-memes» og få utløp for sin kreativitet.

Memesene ironiserer over de mange aspektene ved det mulige oppkjøpet som Westerdals-studentene er kritiske til. De går til tider hardt ut mot eierne Løvenskiold og Høyskolen Kristiania.

Ved første øyekast kan det virke som siden kun er et humoristisk prosjekt. Men som vi vet har all humor sin rot i virkeligheten. Øverst på siden står det oppfunnede sitatet «The best way to raise awareness has always been through dank memes» – George Washington.

Les også: Westerdals-studenter frykter for høyskolens sjel