Sadisme i en liten pakke

Tid for tyggis

Er det bare drøm og fantasier, når du føler at det swinger mer og mer? Ja, dessverre.

Publisert

Vi anmelder høstens nyheter

Fresh 4 a moment

Extra sweet fruit har sølvgrå innpakning. Gul skrift som lover den lange freshe ekstrasmaken i kombinasjon med det siste innen sitrustyggisteknologi.

Kjærlighet ved første tygg. Intenst syrlig, fresht og fruktig. Fire sekunder. Så imploderer biten til en seig liten gummilefse. Jeg tygger hardere og presser ut en småkvalm smak av kunstig jordbær med hint av gummi. Dett var dett?

Hva kan dette produktet brukes til? Kombinasjonen av syrlig sitron og kvalmende kunstig jordbær gjør seg dårlig som forspill til et tungekyss. Jeg forsøker å kjedetygge, men gir opp etter en halv pakke, spysyk og tørst.

Bitene mister smaken like fort som gamle Sorbits, men dette er ikke Sorbits. Tyggisteknologien har utviklet seg siden 80-tallet; vi har smaksampuller med laang smak.

Hva er dette? En sadotyggis for deg som liker å putte skuffelser i kjeften. Millionfilmfloppen Waterworld i lommeformat.

Det provoserende er at dette er høstens ENESTE synlige nyhet på tyggismarkedet. Med over 70 prosent markedsandel (Ekstra, Orbit, Juicy fruit) er Wrigley\'s en tyggis-supermakt. Markedsmakten er tydeligvis brukt til å få nyheten sentralt plassert på disken i kiosker og supermarkeder. Nysgjerrigheten vekkes. Når Wrigley\'s samtidig har trukket mulige konkurrenter som gul Orbit tilbake fra markedet, er salget like sikkert som seertallene til NRKs pausefisker i 60-årene. Om produktet suger har lite å si, alternativet vårt er uansett bare en annen Ekstra, eller Orbit. V6 er omtrent like utfordrende for Wrigley\'s som Sovjetunionen i året etter murens fall og den enkelte tyggis-konsument mindre innflytelsesrik enn kundekretsen på Plata.

Extra sweet fruit er en bokstavelig talt smakløs maktdemonstrasjon fra Wrigley\'s side.

Spytt ut.

Powered by Labrador CMS