Den gode hipstersmerten
Tonene går gjennom marg og ben, og de dyktige damene mestrer å kombinere det å spille elektronika fra samplere, med dansing, dramatiske slag med en trommestikke og sang.
Smerz lager intens elektropop med mørke elementer, koblet med myk, drømmende vokal.Og de gjør det godt. I et dunkelt telt med spesialdesignet anlegg for denne type sjanger, rant det inn normcore-kledte ungdommer klare for en fest med drivende musikk og fravær av dagslys.
Da artistene, med garderober rett fra 1995, trykket i gang settet, var det lett å glemme både tid og sted, og de fleste så ut til å fortrenge det yrende festivallivet på utsiden av teltet.
Tonene går gjennom marg og ben, og de dyktige damene mestrer å kombinere det å spille elektronika fra samplere, med dansing, dramatiske slag med en trommestikke og sang.
Koblet med et nydelig visuelt show av grafiske former i bevegelse over både scenelerret og artister, ble oppvisningen omsluttende og oppslukende. Selv med påfallende hipstertetthet var konserten vel verdt å oppleve.