Er dette rektor? De grønne farvestiftene fargelegger tidligere UiO-rektor, Ole Petter Ottersen.

Grønn Liste fargelegger feil rektor i valgkamp-video

Grønn Liste tror ikke så mange vet hvem rektor er uansett.

Forrige uke publiserte Grønn Liste ved UiO en markedsføringsvideo hvor de fargelegger en tegning av rektor grønn. Problemet er bare at de har bilde av feil person. Det er nemlig den forrige rektoren ved UiO, Ole Petter Ottersen, som er avbildet.

– Vi vet godt hvem rektor er og har et godt forhold til både ham og resten av rektoratet, sier lederkandidat Christen Andreas Wroldsen ved Grønn Liste.

Lederkandidat: Wroldsen vil lede UiOs studenter

Han forklarer videre at valgkampen er lenger enn normal og at tiden ikke strekker til for å lage nytt materiale.

– Videoen er fra i fjor og som miljøaktivister er vi for gjenbruk. Jeg tror uansett ingen vet hvem rektor er, sier Wroldsen.

Studentvalget varer frem til 15.mai: Slik stemmer du

For ordens skyld: rektor ved Universitetet i Oslo er Svein Stølen. Han ble valgt foran Hans Petter Graver ved fjorårets rektorvalg. Prorektor er forøvrig Gro Bjørnerud Mo.

Har du fått med deg? Sjekk ut video av Blå listes elleville valgkampslåt