Øl: Nylig er det blitt mulig å kjøpe en Chang på Ramen Ya

Nå kan du kjøpe øl på Frederikke

Etter påske har SiO åpnet for øl-salg på Tacoteket og Ramen Ya. Halvlitere på selve Frederikke-kantinen er imidlertid ingen planer om.

Øl og studietid henger for svært mange sammen. Inntil nylig her det imidlertid vært umulig for Blindernstudenter å få seg noe kaldt i glasset ved siden av lunsjen. Det er i ferd med å endre seg.

– På UiO er det mulig å kjøpe øl på Tacoteket og Ramen Ya. På UiO startet vi serveringen etter påske, sier Steffen Greff, administrerende direktør hos SiO Mat og Drikke.

Ølbarometeret: En økonomisk analyse av ølpriser og studiestøtte

Begge spisestedene ligger på Frederikke, og kan tilby henholdsvis Chang og Estrella. Prisen for en 0,33 liter er 55 kroner.

– Vi ønsker å skape et hyggelig sted og en god sosial arena for studenter og ansatte, innenfor de rammene som gjelder, sier Greff.

I flaggskipet, selve Frederikke-kantinen, er det imidlertid fortsatt ikke mulig å få kjøpt seg en kald halvliter. Greff kan ikke love at noen endring på dette punktet med det første.

– Men god mat får du der også.

Universitas presiserer: Det er ikke mulig å få kjøpt seg en øl før klokken 15.00. Det blir eventuelt en sen lunsj.