UiO anmeldte mulig seksuelt overgrep

I fjor vinter anmeldte Universitetet i Oslo det de kaller «et mulig seksuallovbrudd».

Dette kommer frem av UiOs postjournaler. Når Universitas kontakter universitetet og ber om mer informasjon svarer de slik:

«UiO kan bekrefte at vi i 2016 anmeldte et mulig seksuallovbrudd. Saken er nylig blitt henlagt av politiet og er under avslutning ved UiO».

Universitas har sendt følgende oppfølgingsspørsmål:

– Var det snakk om en student eller en ansatt?

– Fikk saken noen følger for det eventuelle ansettelsesforholdet?

UiO har ikke besvart spørsmålene, og ønsker ikke å kommentere saken noe ytterligere av hensyn til de involverte partene.

Universitas har vært i kontakt med Kari-Janne Lid, leder for avsnitt for seksualforbrytelser ved Oslo politidistrikt. Politet ønsker heller ikke å kommentere saken.

Vet du noe om saken? Send tips til tips@universitas.no eller kontakt nyhetsredaktøren på 454 00 166.