Eksamensboost: Det var dette SiO delte ut til stressede studenter. Det får Grønn Liste-Bror til å reagere. Foto: Bror Tandberg

Grønn Liste-Bror reagerte på SiOs bobleplastkampanje. Nå lover de å aldri gjøre det igjen

Som et stunt før eksamen, delte SiO ut bobleplast for å roe ned studentene. Det falt ikke i god jord hos Bror Tandberg i Grønn Liste.

– Det er irriterende, unødvendig og umodent å dele ut plast som havner rett i søpla, sier Bror Tandberg.

Han sitter i Studentparlamentet ved UiO for Grønn Liste og reagerer sterkt på SiO sin eksamenskampanje for å roe ned studenter som stresser før eksamen.

Forrige uke delte nemlig SiO ut bobleplast til studenter på campus. På bobleplasten står det «Stress ned! Popp tre bobler annenhver time eller oftere ved behov».

Tandberg sier konsekvensene av overforbruk av plast er «massive», og trekker frem hvalen på Sotra som tidligere i år skylte opp på stranden med 30 plastposer i magen.

– Denne kampanjen innebærer bare masse unødvendig plast. SiO burde ta litt ansvar for miljøet, sier han.

Aldri mer bobleplastkampanje

Gunn Kirsti Løkke er markedsdirektør i SiO, og sier SiO ikke ønsker å bidra til unødig søppel og plastavfall.

– Vi kommer ikke til å lage bobleplastkort igjen, sier hun.

– Forstår dere kritikken fra Bror Tandberg?

– Han har helt rett i kritikken sin. SiO har helt klart et miljøansvar, og vi jobber med forbedringer innenfor flere områder, sier Løkke og legger til:

– Vi oppfordrer til å kaste bobleplast og annen plast i blå poser, slik at den kan resirkuleres.