Se så mye du kan spare på nye kantinepriser

Ikke nok med at kantina både på Frederikke og Helga Engs hus har fått en totalrenovering – nå koster maten én krone mindre per hekto.

SiO Mat og Drikke har tatt grep for å gjenopplive lokalet og lokke studenter til Frederikke og Helga spiseri. Diskene er byttet ut, plassen er bedre og selvbetjente kasser skal gjøre køene kortere.

Ansvarlig for SiO mat og drikke, Steffen Greff, sier det var på tide å gjøre noe.

– Det er mange år siden det ble pusset opp sist. Løsningen nå frigjør mer plass. Med selvbetjente kasser kan vi for eksempel minske køene.

Men best av alt – hektoprisen er én krone lavere.

– Det er sjeldent vi setter ned priser, men denne høsten har vi satt ned prisen på løsvektvarene og på noen produkter. Vi setter ingenting opp denne høsten. Det er for å være tydelige på budskapet om at vi ikke vil konkurrere med daglivarebutikker, sier han.

Dermed satses det på sunne produkter i den studentkjære kantina, og den usukrede godmorgenyoghurten er bare et av flere produkt som prisdumpes.

Så mye kan du spare

Prisen er gått ned fra 14 kroner til 13 kroner. La oss si at du er på Blindern hver dag, og velger å benytte deg av Frederikke-tilbudet hver gang du klapper sammen bøkene på lesesalen, og er på Blindern i 40 av årets 52 uker. Du spiser også 4,5 hekto mat i gjennomsnitt.

Da sparer du hele 900 kroner!

Det holder for eksempel til 18 øl og nesten et helt stykke pizza på Rett Inn bar.

Hurra!

Også Frederikkeansatt Mei Ling er godt fornøyd med den nyoppussede kantina.

– Jeg synes det har blitt veldig pent og liker at det føles større, sier hun.

Universitas applauderer oppusningen og gleder seg til å nyte deilig mat fra kantina vi tross alt elsker å hate og hater å elske.