Finner cannabis-trøst etter Trump-seier

Harvard-studentene sørger over valgresultatene, men jubler for cannabis-legalisering i Massachusetts.

Det har ikke bare vært presidentvalg i USA denne uka. Tirsdag gjennomførte en rekke amerikanske delstater folkeavstemninger om legalisering av cannabis. En av dem var Massachussets der 53,6 prosent av befolkningen stemte for legalisering, ifølge Harvard Crimson.

Den amerikanske delstaten huser det prestisjefylte universitetet Harvard og ifølge den amerikanske studentavisen var resultatet en liten trøst for de hasj-elskende elitestudentene.

Les mer: Amerikanske studenter arrangerer «gråtestund» etter Trump-seier

De fleste av studentene på Harvard har i løpet av valgkampen tatt et tydelig standpunkt mot Donald Trump. Da Universitas besøkte eliteuniversitetet under en av presidentdebattene før valget [ble Clinton hyllet, mens studentene hånlo av Trumps utsagn.](3)

Like mye som studentene misliker på Harvard Trump, elsker de cannabis. I en undersøkelse den amerikanske studentavisen har gjennomført er 65 prosent av studentene på Harvard for legalisering.

En av studentene som er fornøyd med resultatet er den 18 år gamle demokraten Reed T. Shafer-Ray. Han mener dette er et stort steg for USA.

– Jeg er kjempeglad og veldig fornøyd med legaliseringen. Spesielt på grunn av de skuffende resultatene i presidentvalget. Det var definitivt en liten opptur for oss i løpet av valgnatten, studenten Reed T. Shafer-Ray (18) til The Harvard Crimson.