Elitestudenter på Harvard lagde «kvinne-rangering»

Fotballherrene til Harvard har rangert hvor attraktive damene på kvinnelaget er seksuelt. Nå har sesongen blitt avlyst.

I den såkalte «speiderapporten» ble kvinnene rangert fra 1-10 på hvor seksuelt attraktive de er, opplyser studentavisen The Harvard Crimson, som oppdaget skandalen.

Hver spiller ble tildelt en sexposisjon, inkludert «doggy style», «triple lindy» og «cowgirl». I tillegg fikk de kallenavn, inkludert «Gumbi», ettersom Harvard-herrene mente «hun har like mye tannkjøtt som tenner». Rapporten inkluderte også bilder av alle kvinnene, og var til sammen ni sider lang.

Rapporten som ble oppdaget er fra 2012. Inntil nylig var den mulig å finne på nettet. Da den ble sendt ut på mail responderte en spiller med følgende melding:

– Hahahahaha bra jobba.

Seks av spillerne skrev i et tilsvar at de var «mer enn såret» og hadde sett på noen av mennene som nære venner.

The Harvard Crimson forteller at rapportene sannsynligvis kom ut hvert år.

Reaksjonene har vært kraftige i USA, og fotballagets sesong har blitt avlyst. Rapporten har blitt knyttet til andre sexistiske holdninger på amerikanske college-campuser.

Harvard-president Drew Faust har fordømt fotballaget.

– Både lagets oppførsel og at de ikke var imøtekommende da de ble spurt om saken er fullstendig uakseptabelt, sa Faust i en pressemelding.