Digitalt studentbevis endelig innført på UiO

Nå trenger du ikke lenger papirlappen du får i posten hvert semester.

Universitetet i Oslo har innført en nedlastbar app for digitalt studentbevis, skriver UiO på sine nettsider.

Dermed følger de i fotsporene til blant annet HiOA og UiB, som benytter seg av samme app.

Appen heter noe så enkelt som «Studentbevis» (eller Student ID på engelskspråklige telefoner), tar opp usle 6,13 MB med lagringsplass, og er gyldig på lik linje med semesterkortet på papir.

Studentappen bruker det samme bildet som er på studentkortet og er klar til bruk når den nederste linjen er markert i gult.

Den kan lastes ned fra både App Store, Google Play og Windows Store. Imidlertid erstatter appen ikke det laminerte studiekortet, som fortsatt trengs for å få adgang til bygninger på kveldstid.