Arkivfoto: Ketil Blom

Student sendte sinte e-postkrav til nye romkamerater

Uheldig med romkameraten i kollektivet? Trøst deg med at det alltid finnes noen som har det verre.

Noen hisser seg litt mer opp enn andre når de ikke får raskt svar på e-postene sine. Dette fikk den ferske UCLA studenten Winnie Chen erfare når hun og en annen student mottok en aggressiv epost full av krav fra sin nye romkamerat Ashley, skriver The Telegraph.

Chen reagerte voksent og delte like gjerne et sceenshot av e-posten med sine følgere på Twitter. Der skriver Ashley at hun forlanger førsterett på den øverste køyesengen. Hun advarer også sine nye romkamerater mot å velge seng før hun ankommer.

– Ikke prøv dere på å gi meg enkeltsengen som det er plassert en pult under, skriver hun.

Det er ikke bare sengeplass, Chens nye romkamerat, krever å være førstevelger på.

– Jeg tar det ene av de to hvite skapene. Jeg bryr meg ikke om hvilket, men bare for å være klar så er et av dem mitt, skriver hun, før hun også hevder sin rett på en skrivepult ved vinduet.

Tilsynelatende er alle kravene begrunnet i at romkameratene ikke svarte på meldingen hennes raskere.

– Sorry, not sorry for denne e-posten, skriver Ashley om kravene sine.

Twittermeldingen med den noe krasse e-posten gikk viralt:

– …det jeg har skrevet ovenfor er det jeg forventer når jeg ankommer, og jeg er ikke i humør til å diskutere dette eller noe annet tull når en av dere med vilje ignorer e-posten min», advarer Ashley.

Per i dag har screenshoten fått over 12000 «likes» og nesten 6000 retweets.

Det er foreløpig uvisst om de involverte vil finne seg andre rom eller om de vil gi samboerskapet en sjanse å bli venner for livet.