BI-studenter strandet på Aker Brygge

For mange billetter solgt, erkjenner Fadderullanpresidenten

Ett av de største arrangementene på Fadderullan har endt med at flere som skulle ta del på seiltur i Oslofjorden ble nektet adgang til båtene.

Hendelsen skjedde under tradisjonsrike Sail Challenge.

Solgt for mange billetter

Fadderullanpresident Andreas Storsveen Kustås forteller til Universitas at det har blitt solgt for mange billetter i forhold til kapasitet på båtene.

– Vi kommer til å gjøre en totalvurdering i morgen, sier han.

Han vet foreløpig ikke hvor mange billetter som har blitt solgt til Fadderullandeltakere som ble stående igjen på Aker Brygge. Studenter Universitas har snakket med mener det kan dreie seg om så mange som 200 personer. Kustås fortalte tidligere i kveld at situasjonen var uoversiktlig og ber skuffede faddere og fadderbarn henvende seg til ledelsen.

– Vi sto og registrerte navn på kaien og ber andre henvende seg til oss.

Kan ikke garantere tilbakebetaling

Sail Challenge er et tradisjonsrikt innslag i fadderuken ved BI og kostet i år 350 kroner.Kustås lover at de skal se på mulige løsninger for de som har betalt men ble nektet adgang og viser til at de ikke har fått det produktet de har betalt for.

Du kan altså ikke garantere at de som ble stående igjen på kaien får pengene tilbake?

– Det kan jeg ikke kommentere på nåværende tidspunkt, men hvis de ikke har fått det produktet de har betalt for har de naturligvis rett til å få penger tilbake.

Holdt humøret oppe

På Tjuvholmen satt det flere faddergrupper og så utover mot havet hvor båtene hadde seilt fra dem. Fadder Martine Lefdal (23) hadde samlet tre forskjellige faddergrupper på plenen som ventet på at etterfesten på Jacob Aall og Lekter´n skulle starte.

– Vi skulle gjerne vært med de andre, men vi gjør det beste ut av det.