Ingen surfedame: Du finner ingen surfedamer i bassenget på Domus denne sommeren, men en saftig pin-up kan gjøre samme nytte.

Svømmeba-STENGT

Svømmebassenget på Athletica Domus skal gjennomgå en «ansiktsløftning». I to måneder må studenter finne nye måter å kjøle seg ned på.

5 tips til å kjøle deg ned:

• Kjøp en duggfrisk Corona og sett deg foran Villa Eika.
  • Vass i fontenen på Frederikkeplassen når vannet kommer tilbake igjen.
  • Ta en padletur i vannet utenfor Escape i Forskningsparken.
  • Ta turen opp til Nydalen og bad i utendørs-bassenget, en gjemt perle ved Akerselvas begynnelse.
  • Finn en lesesalsplass så langt nede i bygget som mulig. Her er det svalest.

Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus (SiO) har i skrivende stund stengt svømmebassenget ved Athletica Domus. Bassenget vil være stengt hele sommeren, og åpnes ikke igjen før den 1. august. Direktør for SiO Athletica, Fredrik Refsnes, forteller at det først og fremst er ventilasjonsanlegget som må byttes ut.

– Vi skifter ut ventilasjonsanlegget på store deler av treningsarealene på senteret, det gjelder også svømmehallen. Det er da ikke mulig å holde bassenget åpent mens utskiftningen pågår, sier Refsnes.

Rådvill

Utskiftningen har blitt lagt til den perioden av året hvor Athletica Domus har minst aktivitet, forteller direktøren. Svømmebassenget skal få nye fliser og ny fugemasse. En facelift som de selv kaller det. Den største endringen skjer i treningssenterets garderober, som nå skal bli tilknyttet svømmehallen.

Oppussingen av svømmebassenget skjer samtidig med at sommeren har satt inn for fullt. Refsnes har dessverre ingen tips til hvordan studenter skal få kjølt seg ned i varmen nå som bassenget ikke er et alternativ.

– Jeg er sikker på studentene selv finner gode alternativer til svømming eller avkjøling, sier Refsnes (se faktaboks).