Fortvilet: Lederkandidaten mener hodejegeren har undervurdert henne. – Jeg har viktigere ting å gjøre enn å oppdatere Linkedin-profilen min, sier Albrigtsen. Foto: Studentavisen Røynda

Mener hodejeger vurderte på feil grunnlag

Ingrid Moe Albrigtsen fortviler over en hodejegers vurdering av sin utdaterte Linkedin-profil.

Jeg vil anke dommen!

Ingrid Moe Albrigtsen

Forrige uke fikk Universitas hodejeger Bjørn Åstveit til å [vurdere de tre kandidatene](1) som så langt har kastet seg inn i kampen om ledervervet i Norsk Studentorganisasjon (NSO). Det var UiOs egen Marianne Andenæs som kom best ut av vurderingen, men Ingrid Moe Albrigtsen mener seg dømt på feil grunnlag:

– Jeg vil anke dommen, sier Albrigtsen fortvilet på andre siden av røret.

Hun syntes hodejegerens vurderinger var gode, men skulle ønske han hadde fått se alt CVen hennes har å by på.

– Det viste seg at CVen hentet fra Linkedin-profilen min som ikke har vært oppdatert på noen år, bekjenner hun.

Ettersom to år og fem verv har falt ut av CVen, konstaterer NSO-kandidaten at hun ikke kan sitte stille og godta dommen på dette grunnlaget.

Albrigtsen er leder for Studentparlamentet ved Høgskulen i Sogn og Fjordane og mener hun har viktigere ting å gjøre enn å pynte på sin egen CV og Linkedin-profil.

Likevel innser hun at mange skal se henne i kortene fremover og har etter saken i Universitas oppdatert profilen sin.

– Det hadde vært morsomt om en hodejeger ville tatt en ny vurdering, avslutter hun.

ellars@universitas.no