SBIO-leder trekker seg

Leder for BI-studentene, Christophe Cunen-Classens, trekker seg med umiddelbar virkning. Tidligere nestleder Annette Sofie Gabrielsen har overtatt ledervervet.

Publisert

«Etter en tid med interne utfordringer i SBIO-ledelsen har jeg valgt å fratre mitt verv som leder for SBIO. Det er selvfølgelig med tungt hjerte jeg forlater dette vervet, men jeg vet at foreningens ledelse er i veldig gode hender. Personlig ser jeg tilbake på ni måneder med fantastiske opplevelser og mange gode erfaringer», skriver Cunen-Classens i en epost som Universitas har fått tilgang til.

Ingen forklaring

Styreleder Veronica Kristensen i Studentforeningen ved Handelshøyskolen BI i Oslo (SBIO) bekrefter innholdet i e-posten. Hun ønsker derimot ikke å utdype hva de interne utfordringene dreier seg om.

Kristensen mener Cunen-Classens har gjort en solid innsats for BI-studentene.

– Han har gjort veldig mye bra for studentforeningen over lengre tid, også før han ble med i ledelsen. Jeg synes det er et veldig modig valg av han å trekke seg.

– Hvorfor er det en modig avgjørelse?

– Det er vanskelig å trekke seg som leder. Det var sikkert en tung avgjørelse å ta.

– Var det en overraskende avgjørelse?

– Det har jeg ikke lyst til å si noe om.

Styrker internasjonaliseringen

Tidligere linjeansvarlig og nestleder for SBIO, Annette Sofie Gabrielsen, har nå overtatt ledervervet.

Hun ønsker heller ikke å kommentere de interne utfordringene.

Hun mener en av de viktigste oppgavene framover blir å sikre en god overgang mellom dagens ledelse og den nye ledelsen, som blir valgt inn på SBIOs generalforsamling 24. oktober. Hun ønsker også å styrke internasjonaliseringen, blant annet ved å oversette alle SBIOs dokumenter til engelsk.

Det har ikke lykkes Universitas å komme i kontakt med Christophe Cunen-Classens

Les mer i onsdagens Universitas.