Populært: Tidligere har myndighetene stengt veien opp til Signal Hill etter klokka ti om kvelden av sikkerhetshensyn, men dette ble reversert etter store protester fra folk som ville opp i det populære området for å se på utsikten etter mørkets frambrudd. FOTO:Wikimedia Commons/Hilton Teper.

– Norsk student voldtatt av væpnede ranere i Sør-Afrika

Utvekslingstudent ble overfalt mens hun og kjæresten kjørte bil i et populært turistområde, ifølge sørafrikansk politi.

Ifølge sørafrikansk politi ble en norsk utviklingsstudent utsatt for en voldtekt natt til lørdag. Det norske utenriksdepartementet har ikke fått noen informasjon om hendelsen, melder Dagbladet

.

Kvinnen i 20-åra kjørte bil med sin lokale kjæreste i det populære turistområdet Signal Hill i Cape Town da de ble overfalt.

– To bevæpnede menn kom fram til bilen. De bandt kjæresten og voldtok kvinnen

André Traut, talsmann for Cape Town-politiet

– To bevæpnede menn kom fram til bilen. De bandt kjæresten og voldtok kvinnen, sier politiets talsmann André Traut til Dagbladet.

Mennene skal også ha stjålet parets eiendeler, og brukt bilen deres til å stikke av.

– De kjørte med kvinnen og mannen til strandbyen Camps Bay, der de flyktet og etterlot ofrene. De hjelper nå politiet med å lage fantombilder av de mistenkte. Det er ikke pågrepet noen ennå, sier Traut, som også opplyser om at de begge blir tatt hånd om av helsepersonnell.

Utenriksdepartementet hadde tre dager etter hendelsen ikke hørt noe om voldtekt av en norsk kvinne, utover nyhetsmeldingene i lokale medier. Omstendighetene rundt den antatte voldtekten framstår derfor som uklare.

Signal Hill er et berømt utkikkspunkt i Cape Town. Siden januar har det vært seks tilfeller av ran i området, men ofrene har da vært fjellklatrere og turgåere til fots, og det har ikke blitt meldt om voldtekter.