Åstedet: Kriminalteknikere saumfarer nå åstedet der en 20 år gammel kvinne ble overfalt og voldtatt på vei hjem fra studentfestivalen UKA på Blindern. Politiet leter nå etter gjerningsmannen.

Overfallsvoldtekt ved Blindern studenthjem

Voldtekten skal ha skjedd ved Blindern studenthjem. Politiet jakter nå gjerningsmannen, men ingen er pågrepet.

HAR DU TIPS TIL SAKEN? RING OSS PÅ: 22 85 32 73

Det var omtrent klokken 04.45 i dag tidlig at kvinnen på 20 år ble overfalt og voldtatt på vei hjem fra et arrangement på Blindern studenthjem, sier politiet i en pressemelding.

På vei hjem fra fest

Det var ved Frederikke-bygget at voldtekten fant sted, etter at den 20 år gamle kvinnen hadde deltatt i studentfestivalen UKAs festarrangement i Blindern studenthjem. Det bekrefter UKA-ledelsen til Universitas. Til politiet gir offeret følgende beskrivelse av gjerningsmannen:

Gjerningsmannen snakket norsk uten aksent, og er beskrevet med litt mørk hudfarge – ukjent etnisk opprinnelse.

• Mann – ukjent alder, ca 180 – 190 cm høy, iført mørke klær og en mørk lue med lyse små stjerner.

Storstilt politiaksjon

Politiet rykket ut med flere enheter, og jaktet gjerningsmannen med hundepatruljer. Gjerningsmannen er ikke funnet.

Offeret er kjørt til voldtektsmottaket og skal avhøres så snart det er mulig.

Tips politiet på telefon: 22 66 96 00

Veldig, veldig leit

Sjefen for studentfestivalen, Jon Gudmund Glittim Gunnarson, synes det er veldig leit at en overfallsvoldtekt skjedde etter deres arrangement.

– Vi synes det er veldig, veldig leit. Noe slikt har aldri skjedd tidligere, sier han til Universitas.

– Hvordan vil dette påvirke UKA femover?

– Det vet jeg ikke enda, men jeg håper vi kan fortsette som planlagt, sier Gunnarson.

Han legger også til at de kommer til å skjerpe sikkerheten, men at det er vanskelig å ha kontroll på områdene utenfor arrangementslokalene.

Universitas kommer med mer