Universitas søker redaktør

Norges største studentavis søker ny redaktør for 2013. Les hele utlysningen her.

Redaktørstillingen er en lønnet fulltidsjobb. Med det øverste redaksjonelle ansvaret for avisa får man unik leder- og journalisterfaring, og jobben er et perfekt utgangspunkt for en videre journalistisk karriere.

Universitas har store muligheter og står foran spennende utfordringer i 2013. Avisa har i 2012 utvidet dekningsområdet, og har nå et nedslagsfelt på rundt 60 000 studenter. Det vil bli den nye redaktørens oppgave å befeste posisjonen som en studentavis for hele Oslo og Akershus.

Universitas er Norges største og viktigste studentavis. Avisa gis ut ukentlig i vår- og høstsemesteret, har en omsetning på cirka 4 millioner kroner i året, og redaksjonen består av rundt 40 medarbeidere. Redaktøren ansetter redaksjonsleder, som i tillegg til daglig leder, har heltidsstillinger.

Engasjementet varer i ett år, med tiltredelse 1. januar 2013. Søkere må ha journalistisk erfaring og bør ha kjennskap til studentlivet i Oslo og Akershus. Ledererfaring og gode samarbeidsevner vil bli vektlagt. Det vil være fleksibilitet i forhold til eventuelle sommerjobber i andre medier.

Søknaden må inneholde en programerklæring hvor du gjør rede for dine visjoner for Universitas.

Stillingen er lønnet etter lønnstrinn 10 i statens lønnsregulativ.

Søknad med programerklæring, cv og annen dokumentasjon sendes til:

Universitas v/ styreleder Espen Langbråten Wilberg

Postboks 89 Blindern

eller på e-post:

Søknadsfrist 1. november.

Spørsmål om stillingen eller programerklæringen kan rettes til:

Styreleder Espen Langbråten Wilberg (tlf: 977 81 819)

eller redaktør Magnus Lysberg (tlf: 943 66 089).