Mer penger til BI

BI får 16,3 millioner kroner mer i statsbudsjettet for 2012. Av disse pengene er andelen til nye studieplasser 5,5 millioner kroner.

Sist oppdatert: 12.18

– I et nokså stramt budsjett mottar BI økte bevilgninger fordi vi er i vekst og leverer gode resultater. Det er gledelig at økt aktivitet gir positive utslag, sier rektor ved Handelshøyskolen BI, Tom Colbjørnsen i en pressemelding.

BI får totalt 227,7 millioner kroner i bevilgning i statsbudsjettet for 2012. Ca. 4 millioner kommer fra resultatbasert tildeling.

– Økte krav til studieprogresjon ved BI fører sammen med tettere oppfølging av studentene til at færre faller fra og flere fullfører til normert tid. I tillegg velger flere å studere ved BI, sier Colbjørnsen.