DØDSFALL: En kvinne ble onsdag ettermiddag funnet død på dette toalettet i Fredrikkebygningen. MOBILFOTO: Nordis Tennes

Kvinne funnet død på Blindern

Onsdag ettermiddag ble en kvinne funnet død på et toalett i Fredrikkebygget på Blindern.

OPPDATERING: – Det er ingenting som tyder på at det er en kriminell handling, og vi er dermed ikke på jakt etter noen gjerningsmann, opplyser operasjonsleder Tor Grøttum ved Oslo politidistrikt til Dagbladet.no

Funnet av den døde personen ble meldt til Akuttmedisinsk kommunikasjonssentral (AMK) klokken 14.15 onsdag.

– Vi vet ikke så mye mer ennå. Akkurat nå venter vi på kriminalvakt og tekniske undersøkelser mens vi tar oss av vitner som fant vedkommende, sier Morten Henriksen, innsatsleder ved Oslo Politidistrikt til Universitas.

Operasjonsleder Finn Belle sier til VG Nett at de foreløpig ikke vet om det har skjedd noe kriminelt, eller hvordan kvinnen døde. De vet heller ikke hvor lenge hun har ligget der.

– Foreløpig vet vi ikke om kvinnen er ansatt eller student ved Universitetet. Vi vet heller ikke om det foreligger noe kriminelt bak dødsfallet, sier vaktleder Oddleif Sveinungsen ved krimvakten i Oslo politidistrikt til Aftenposten.no.