Mer bråk på TF

Elisabeth Torkildsen anklager valgstyret ved Det teologiske fakultet for inhabilitet og hemmelighold. – Frekt og utidig, svarer Anders Worren i valgstyret.

Publisert

Moderat Gruppe (MG) hevder de fikk for dårlig informasjon om valgallmøtet ved Det teologiske fakultet (TF), og at de dermed ikke fikk stilt kandidater til studentparlamentsvalget. MG krevde nyvalg, men klagen ble avslått av valgstyret ved TF. Valgstyret består av to listekandidater for Sosialdemokratene og én tidligere studentrepresentant fra samme fraksjon.

Lederen for MG, Elisabeth Torkildsen, har hevdet at valgallmøtet ble forsøkt hemmeligholdt. Nå antyder hun at medlemmenes politiske sympatier har fått konsekvenser for avslaget i valgstyret:

– De burde skjønne at sammensetningen av valgstyret er uheldig. Vi sender nå saken videre til den sentrale klagenemnda ved Universitetet.

– Antydninger om at noen har forsøkt å holde valget hemmelig er både frekt og utidig. Ifølge reglene er det heller ikke gjort noen feil under innkallingen til valgallmøtet, derfor avslo vi klagen fra MG, sier Anders Worren i valgstyret.

Birgitte Wisløff Hauge, leder for studentutvalget ved TF og medlem av valgstyret, innrømmer at MG kunne vært bedre informert, men understreker at alt har skjedd etter regelboka.