OFFISIELT: Nå er det nye Arbeidsutvalget til Studentparlamentet ved UiO offisielt vedtatt.

Disse skal representere UiO-studentene i året som kommer

Det nye Studentparlamentet er herved offisielt.

*Det nye Arbeidsutvalget:*

• Leder: Aksel Braanen Sterri (Sosialdemokratene)
  • Universitetsstyre- representanter: Torkil Vederhus (Realistlista) og Tine Tång Engvik (Venstrealliansen)
  • Studie- og forskningsansvarlig: Wenche D. Åsheim (HF-lista)
  • Internasjonalt ansvarlig: Ingeborg Marie Ø. Laukvik (SV-lista)

*Disse skal sitte i NSO-Landsstyret:*

• Trygve Losnedahl (Sosialdemokratene)
  • Ingunn Sandberg (Realistlista)
  • Anders Rindal (Venstrealliansen)
  • Ingrid Tungen (Venstrealliansen)
  • Aksel Braanen Sterri (Sosialdemokratene)
  • Julie Ness (SV-lista) er dessuten valgt inn som ett av seks medlemmer i NSO-styret.

Det nye Studentparlamentet ble i går kveld konstituert. I den forbindelse ble Arbeidsutvalget, det øverste organet til studentdemokratiet ved Universitetet i Oslo (UiO), endelig vedtatt.

NY LEDER: Aksel Braanen Sterri representerer Sosialdemokratene, og er den nye lederen av Studentparlamentets arbeidsutvalg. FOTO: Morten Harnang

Det nye arbeidsutvalget tiltrer 1. juli, og består av Aksel Braanen Sterri, Torkil Vederhus, Tine Tång Engvik, Wenche D. Åsheim og Ingeborg Marie Ø. Laukvik. Sammensetningen av arbeidsutvalget var imidlertid [uoffisielt avgjort](1) allerede forrige uke.

Universitas kunne i går melde om at representanter fra fraksjonene Blå liste og Liberal liste [føler seg utestengt](2) fra forhandlingene om Arbeidsutvalgets sammensetning.

LES OGSÅ: [Mer makt til øvre Blindern](3)

En rekke studentparlamentsrepresentanter ble dessuten valgt inn til verv innad i Studentparlamentet og til totalt 19 styrer og utvalg ved UiO under gårsdagens møte.

I tillegg ble én representant valgt til styret til den nystiftede interesse- og lobbyorganisasjonen Norsk Studentorganisasjon (NSO), mens fire representanter ble valgt inn til organisasjonens landsstyre.

LES OGSÅ: [Venstrealliansen er fortsatt størst](4)