Fotosjef

Universitas søker fotosjef

Om Universitas:

Universitas er Norges største studentavis. Avisen har et opplag på 17 000 med 35 utgaver i året og utgis ukentlig i vår- og høstsemesteret. Universitas dekker alle lærestedene tilknyttet Studentsamskipnaden i Oslo, men også nasjonale og internasjonale nyheter om høyere utdanning og forskning. Omsetningen er ca. 4 millioner i året, og redaksjonen består av rundt 40 medarbeidere.

Arbeidsoppgaver:

Fotosjefen har det øverste ansvaret for foto i Universitas. Dette innebærer at du vil ta mange av bildene til avisa, og at du må følge opp samtlige fotografer. Fotosjefen bør ha en bred erfaring med både nyhets- og kulturfoto, og være punktlig og kreativ. God forståelse av photoshop er en forutsetning, og evnen til å følge opp og foreta kompetansehevende tiltak hos fotoredaksjonen, både kollektivt og enkeltvis, vil bli vektlagt.

Arbeidstid:

Mandager og tirsdager fra tidlig til sent, ellers rimelig fleksibelt med noe arbeid så godt som hver dag. Oppmøte på mellomleder- og redaksjonsmøter er obligatorisk.

Lønn:

Stillingen lønnes med 18 timer a 100 kr per produksjon, timelønn for alle vakter utover 2 tirsdagsvakter pr måned, og avisens vanlige satser for foto utenfor vakt.

Tiltredelse:

Første uke januar 2010, med opplæring i november/desember 2009. Første nummer til våren kommer 13. januar.

Søknadsfrist:

Fredag 13. november, ved midnatt.

Eventuelle spørsmål til stillingen kan rettes til fotosjef Stéphane Lelarge (45 78 22 37, stephane.lelarge@universitas.uio.no) eller redaktør Aksel Kjær Vidnes (92 24 77 41, a.k.vidnes@universitas.uio.no).