Universitas 18. april

Blå liste svarer på fem spørsmål

Her kommer svarene fra Blå liste på forrige ukes fem fraksjonsspørsmål:

Blå liste (ved Dag Josef Foss Alsvik)

– Hvordan vil studentene konkret merke at deres fraksjon er valgt inn?

– Vi er et nytt alternativ og vil tilføre noe nytt. Vi kommer til å ha en god dialog med studentene.

– Har din fraksjon noen konkrete tiltak for å øke den lave valgdeltakelsen?

– Vi skal vise at vi er opptatt av studentenes velferd.

– Hva bør regjeringen prioritere i forhold til studenter i neste statsbudsjett?

– Regjeringen bør prioritere høyere utdanning. Det gjør de ikke i dag. Det er et klart behov for mer penger til forskning og undervisning.

– Hvordan vil din fraksjon prioritere mellom internasjonal politikk og lokal studentpolitikk?

– I forhold til utenlandsstudier for oss på jussen, føler vi oss motarbeidet. Vi får dårlig veiledning og informasjon. Systemet er for vanskelig, og dette må vi gjøre noe med. Her hjemme vil vi fortsette å jobbe for en enklere arbeidsdag for studentene.

– Hvorfor bør studentene stemme på akkurat din fraksjon?

– Stem på oss fordi vi er et annet alternativ enn det som eksisterer. Vi er en frisk pust som driver god høyrepolitikk.

På grunn av en teknisk feil, ble Blå liste utelatt av forrige papirutgave av Universitas.