TAR STYRING: Egil Heinert og Lise Quivey.

BI-kvinne i hovedstyret

En BI-kvinne og en UiO-mann er de nye representantene til SiOs toppledelse.

Innstillingen ble enstemmig vedtatt på mandagens velferdstingsmøte. De to representantene er Blindern-student Egil Heinert, som for tiden er nestleder i Velferdstinget, og BI-student Lise Quivey, som selv er tidligere nestleder, og for tiden er leder for velferdspolitisk komité. Dette er første gang en BI-student entrer hovedstyret.

– Det blir spennende å se om det har noen form for betydning eller ikke at jeg er fra BI, og så er det generelt spennende for BI, sier Quivey.

Hun mener fokus i det kommende året vil være at Studentsamskipnaden i Oslo står under press, både økonomisk og kapasitetsmessig. I tillegg vil spesifikt helsetjeneste og studentboliger stå i fokus.

– Men hvordan blir det å jobbe med Heinert?

– Jeg tror det vil gå veldig fint, vi har jobbet sammen et år og vel så det, og begynner å få god trening i å diskutere, sier Quivey.

– Vi står foran store utfordringer når det gjelder rammevilkår fra staten, særlig når det gjelder statsbudsjett og boliger. Vi vil løse dette gjennom å satse på SiO som det SiO er; en velferdsorganisasjon for studenter, sier Egil Heinert.

Styret trer i kraft 1. januar, og lederen for hovedstyret blir valgt på neste velferdstingsmøte.