Kritisert for kurs i øldrikking

England:Ledelsen ved Universitetet i Bradford har blitt anklaget for å kaste bort offentlige midler på et «absurd» kurs i øldrikking, ifølge The Yorkshire Post. Overhuset i det britiske parlamentet kritiserer kurset «Drink and Society course». Den konservative representanten Lord Trefgarne har uttrykt mistanke om at kurset kun er opprettet for å opprettholde studenttallet. Universitetet på sin side hevder at de ikke finansierer flatfyll for studenter. Poenget er snarer at studentene skal undersøke alkoholens posisjon og betydning i det engelske samfunnet i perioden 1750 til 1920. Kurset har også blitt forsvart av utdanningsminister Baronesse Ashton, som oppga at kurset ville koste Rådet for finansiering av høyere utdanning 5700 pund, men at det i tillegg også blir finansiert av studieavgiften.

Hun roste også Bradford for å være et av landets ti beste universiteter.