Bunnpris til Blindern

Joker er solgt, og trønder-matvarekjeden Bunnpris inntar Blindern.

Butikken Bunnpris tar over Joker-lokalet tirsdag i neste uke. Kjeden er stor i Trøndelag, og filialen på Blindern er startskuddet for en storoffensiv på Østlandet.

– Her i Trondheim kaller vi butikkene «Blodpris». Men det er kanskje mest en spøk, forteller lederen av Samfundet i Trondheim Karin Klemetsrud.

Bunnpris-gründer Trond Lykke lover studentene på Blindern å legge seg under Joker i pris.

– Vi kan iallfall love at ingen varer blir dyrere, sier Lykke.

Fremtidig sponsor

Det er tidligere eier av Joker-butikken Per Nagy som har avgjort hvem som får ta over lokalene. Bunnpris fikk tilslaget fordi de kunne flytte inn og ta over på kort varsel.

– Rimi la også inn bud. Men de ønsket en lengre leiekontrakt enn det Universitetet ville innvilge, sier Nagy.

Leiekontrakten med Universitetet, som Bunnpris nå har overtatt, gjelder til 2009. Dersom Universitetet ikke forlenger den, kan Bunnpris bli nødt til å flytte ut igjen etter bare syv år.

Bunnpris profilerer seg som studentenes butikk i Trondheim, og er hovedsponsor for Uka.

– Blir dere sponsor for Studentfestivalen i Oslo?

– Ja, når vi blir større i denne byen så skal vi bli det, slår Lykke fast.