SiO-styret må få fart på sakene!

SiO har alle forutsetningene på sin side for å kunne tilby studentene et billig og godt kantinetilbud, skriver Eskild Gausemel Berge.

Den siste tiden har Universitas belyst SiOs mat- og drikketilbud. Svært mange som har vært innom en SiO-kantine vet at tilbudet er dyrt og dårlig. At en kopp kaffe nå koster 18 kroner blir for dumt, når den samme koppen koster 5 kroner i en ISS-kantine.

Les også: Studentflertallet vil oppheve SiO-monopolet

Jeg ble sjokkert da jeg leste om [kokken Jerome Vincendeau](2) i forrige utgave av Universitas. Flinke fagfolk som ønsker å lage ordentlig mat burde bli lyttet til. Når de i tillegg hylles av kundene burde de få lønnsforhøyelse. At Vincendeau fikk sparken fremstår som latterlig, han burde heller fått jobben som direktør for SiO mat og drikke.

SiO har alle forutsetningene på sin side, for å kunne tilby studentene et billig og godt kantinetilbud. Dagens tilbud er altfor dårlig. Nå må studentrepresentantene i SiO-styret få fart på sakene og gjøre noe for medstudentene. Om ikke SiO får til betydelige endringer i tilbudet i løpet av kort tid, burde de få konkurranse.