Jeg er studentenes beste venn!

Publisert

«Rødt har ikke en lang historie som studentvennlig parti», skriver Magnus Nystrand, leder for Velferdstinget i Oslo og Akershus (VT), i forrige Universitas. Det stemmer. Rødt ble stiftet i 2007, og har ikke en lang historie som noe som helst. Rødt er et nytt parti på venstresida som fyller et tomrom etter at både Ap og SV har tatt lange skritt mot høyre. Jeg deler VTs bekymring for manglende fokus på studentpolitikk i valgkampen, men tror ikke svaret er å oppfordre studenter til å stemme bare etter hvem som lover flest studentboliger. Rødt vil både bygge flere studentboliger og rimelige kommunale utleieboliger. Vi vil gjenreise heltidsstudenten, og mener det er en selvfølgelighet å øke studiestøtten, men vi får også mange studentstemmer fordi vi er de eneste som vil reversere Frp, Høyre og Venstres privatisering av velferden i Oslo.