Tannbehandling av studenter til halv pris

Publisert

I et leserinnlegg i Universitas 14. februar 2001 foreslås gratis tannlegebehandling for studenter. Innsender mente at dette burde være en kampsak for Studentparlamentet og for Norsk studentunion.

Undertegnede er klinikksjef ved Institutt for klinisk odontologi. Jeg støtter herved forslaget, og jeg vil dessuten benytte anledningen til å redegjøre for hvilke muligheter studenter i dag har for rimelig tannbehandling.

Ved vårt institutt i Geitmyrsveien 71 vil studenter som har medlemskap i Studentsamskipnaden i Oslo få utført tannbehandling til halv pris. Behandlingen utføres av studenter under veiledning av instruktørtannleger, og prislisten studentene bruker er i utgangspunktet også svært rimelig. For eksempel vil studenter betale følgende beløp for tannfargede fyllinger:

Vi vil gjerne ha studenter som pasienter hos oss. Jeg kan love rimelig rask og god behandling dersom dere ringer 22 85 21 14.