Jo flere som stemmer, jo mer kan vi kreve

Vi ønsker en mer rettferdig fremtid

I Universitas forrige uke antyder Karl Johanspolitiker Ulrik Motzfeldt og hans liste, mest kjent for å foreslå nedleggelse av barnehagene våre, at andre politikere ikke gjør jobben sin. Det vil jeg tilbakevise. Moderat gruppe diskuterer innføring av skolepenger og tilpassing til næringslivets behov, mens Sosialdemokratene har jobbet for å fjerne kopiavgiften, og sørget for at de personene vi velger vil jobbe for bedre velferd, mer studielån og bedre vilkår for minoriteter, funksjonshemmede, og for kvinner i forskningen. Det vil vi fortsette med også etter dette valget. Vi ønsker en mer rettferdig fremtid – og en valgmulighet for studentene. Jo flere som stemmer, jo mer kan vi kreve av UiO-ledelse og myndigheter.