40 % studentrabatt nå!

Publisert

I dag må du som student betale 400 kroner for et studentmånedskort. ModeratGruppe mener denne rabatten er beregnet på feil måte.

ModeratGruppe har i mange år arbeidet for en studentrabatt i Oslo, og nylig gjekk Samferdselsdepartementet inn for å subsidiere Oslo Sporveier slik at en slik rabatt kunne komme på plass. Ved en utregning av denne rabatten burde Oslo Sporveier tatt utgangspunkt i det billigste månedskortet, som ville ført til en pris på 354 kroner, men de valgte et langt dyrere alternativ. Det er nå nærliggende å spørre om Oslo Sporveier prøver å få mest mulig penger fra Samferdselsdepartementet, og samtidig gi studentene så lite rabatt som mulig?

Våre spørsmål er: Bruker Oslo Sporveier pengene fra staten til å sponse andre trafikantgrupper, slik NSB gjorde inntil nylig? Og hvorfor Oslo kan Sporveier selv gi rabatt til alle andre grupper, men ikke til studentene?

Oslo Sporveier må gi studentene den rabatten de har krav på!