Lite konstruktivt fra Moderat Gruppe

Studentenes Landsforbund (StL). Uttalelsen hans er ikke spesielt konstruktiv. Forslaget om uravstemning var i utgangspunktet lite gjennomtenkt. Dette var også grunnen til at Studentparlamentet 7. mars enstemmig vedtok at forslaget ikke skulle realitetsbehandles. Det ville vært sløsing av ressurser om man før 3. april, med påske imellom, skulle gjennomføre en uravstemning blant 30 000 studenter ved UiO. Det ville ikke være tid til planlegging, det er ikke avsatt ressurser på budsjettet til en slik ekstra valgkamp, og uenigheten om relevansen av en avstemning er stor. Personlig mener jeg også at dette ikke er en stor nok sak til å bruke et så sterkt virkemiddel som uravstemning på. En uravstemning er i prinsippet ikke bindende, men Sosialdemokratene mener naturligvis at man skal følge resultatet av en uravstemning hvis velgergrunnlaget er stort nok og hvis avstemningen er skjedd på demokratisk vis.