Elendig kundebehandling hos Akademika

Etter å ha vært trofast og fornøyd kunde hos Akademika på Blindern gjennom mange år har min siste opplevelse i bokhandelen fått meg til å se rødt. Enhver butikks interesse burde vel være å tilfredsstille kunden på best mulig måte? Og skulle det oppstå misnøye hos kunden burde det være en selvfølge at butikken som service-institusjon prøver å komme kunden i møte for å løse problemet eller i det minste for å beklage en eventuell feil fra deres side.

Dette er tydeligvis ikke praksis hos Akademika: Jeg skulle betale noen småting, betale med kort og samtidig ta ut penger. Kassedama så på meg og spurte hvor mye jeg ville ta ut. Jeg svarte, trakk kortet og fikk kvitteringen, IKKE PENGENE. Ved utgangen oppdaget jeg feilen og sa straks fra i kassen. Her begynte sirkuset: kassedama «husket» slettes ikke meg, og heller ikke pengene! Dagen etter, da kassene var talt, og jeg skulle få det som var mitt kunne jeg desverre ikke få det, fordi hun hadde underskudd i kassa!

Hva sier ikke dette om troverdigheten?! Kassedama hadde tydeligvis slått feil i alle tilfelle, og heldig var hun som fikk finansiert deler av underskuddet med mine penger! Ikke vet jeg hvor pengene ble av. Jeg fikk de i alle fall ikke. Så pass på at du får med deg alt som er ditt ut derfra, for hvis du kommer tilbake for å hente det etter to minutter, så er det vekk! Og ingen husker noen verdens ting...

Lise M. Danielsen

Powered by Labrador CMS